5 sätt att moderera användargenererat innehåll

Olika sätt att moderera användargenererat innehåll.

När behöver du moderera innehåll på nätet? Har du en sida på din webbplats där användare kan lämna kommentarer, eller interagerar du med besökarna på dina sociala medier? Du kanske till och med har ett forum för dina användare? Frågan är då hur du modererar dessa olika delar på bästa sätt för att kontrollera innehållet utan […]

7 tips för att moderera sociala medier

Moderering av sociala medier.

Att moderera innehåll på sociala medier är mer aktuellt än någonsin. I dagens interaktiva värld sprids information snabbt på nätet och på sociala medier. Som företag krävs det därför att man har koll på sitt innehåll dygnet runt för att skydda sitt varumärke. Den största risken kommer från användargenererat innehåll. För att inte ert varumärke ska bli associerat […]

Skydda ditt varumärke på sociala medier

Sociala medier: Skydda ditt varumärke.

Sociala medier är fantastiskt på många sätt, när de används till vad de är ämnade för – att skapa engagemang och delaktighet. Och det är så enkelt att skapa en närvaro. Allt du behöver är ett konto, innehåll och sen är du igång. Men hur kan man skydda sitt varumärke i sociala medier på bästa […]

Moderera användargenererat innehåll – 5 fördelar

5 fördelar med att moderera användargenererat innehåll.

Det finns många studier som visar hur otroligt effektivt det är att låta dina kunder berätta om dina produkter och tjänster. Men det finns också alltid risker med att använda användargenererat innehåll. Genom att effektivt moderera innehåll kan du hantera riskerna, och även få ytterligare fördelar. När dina kunder skriver recensioner eller delar bilder och […]

Håll koll på kommentarsfältet

Håll koll på kommentarsfältet

Tillåter du kommentarer på de inlägg du gör i dina kanaler? I sådana fall bör du även se till att moderera dessa och hålla koll på kommentarsfältet. Otrevliga kommentarer påverkar sajtens rykte En studie från Center for Media Engagement visar nämligen att hätska och otrevliga kommentarer kan dra ner ryktet för sajten. Det kan göra att dina besökare […]

Så här fungerar moderering av innehåll

Så fungerar moderering.

Att moderera sitt innehåll på nätet, oavsett om det är i sociala medier, forum eller kampanjer, är viktigare än någonsin. Men hur fungerar moderering egentligen i praktiken? Målet med moderering är att upptäcka och ta bort olämpligt och olagligt innehåll som kan skada ett företag eller varumärke. Att göra detta på egen hand kan vara svårt. […]

Därför måste du moderera ditt innehåll på nätet

Moderera innehåll på nätet.

Idag är det enklare än någonsin att sprida innehåll på nätet. Men hur säkerställer du att ert varumärke inte associeras med olämpligt eller olagligt innehåll? Det absolut bästa sättet att hålla koll på vad som händer på er sajt och i sociala medier är att övervaka och moderera innehåll på nätet. Det kallar man med […]